We tellen af.. - Reisverslag uit Zutendaal, België van Inleefreis Tanzania - WaarBenJij.nu We tellen af.. - Reisverslag uit Zutendaal, België van Inleefreis Tanzania - WaarBenJij.nu

We tellen af..

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Inleefreis Tanzania

20 Februari 2014 | België, Zutendaal

Het begint te korten, nog 47 dagen en we vertrekken met 11 studenten en 2 leerkrachten naar Tanzania.
Vertrek vanuit BXL op 8 april en we komen terug op 26 april.
Het zal een pittige reis worden met de nodige tussenlandingen en een nachtje verblijven in Burundi alvorens we doorreizen naar Tanzania.
We verblijven bij de Brothers of Charity in Kigoma, vlakbij het Tanganyikameer.

Vorige week hebben we allemaal onze vaccinaties gehad, dit was voor ons het signaal dat het vertrek toch wel echt dichtbij komt! Spannend!!
De visumaanvragen voor Burundi zijn gisteren vertrokken richting Brussel, hopelijk verloopt alles vlot want daarna moeten we de visumaavragen voor Tanzania ook nog regelen.


De eerst volgende vergadering is op 11/3 dan worden de praktische dingen besproken zoals wat we allemaal moeten meenemen en de planning van de 18dagen.

Groetjes van ons allemaal!

  • 05 April 2014 - 17:48

    Gert:

    Dag allemaal,

    Ik wens jullie een goede vlucht naar Kigoma. Ik ben echt wel jaloers dat jullie nu naar Tanzania vertrekken. Doe iedreen de groetjes gnder. Geniet van elk moment en kom met mooie verhalen huis.
    Groetjes,
    Gert

  • 05 April 2014 - 21:30

    Paula:

    Aan allen een beklijvende en leerrijke ervaring gewenst!
    De begeleiding is alleszins super. Zelf was ik ooit een paar maanden in Afrika, lang geleden al, maar dergelijke inleefreis tekent je leven. Je komt door er regelmatig aan te denken telkens weer met de voetjes op de grond.
    Heel veel deugddoende momenten!

  • 07 April 2014 - 22:27

    Titine:

    Dag Heidi,
    Alweer een onvergetelijke reis naar Tanzania !
    Ik kijk er al naar uit om fotos te zien maar vooral naar je verhalen !
    Geniet ervan ook met je groep studenten.
    Dikke zoen,
    Titine.

  • 08 April 2014 - 08:13

    Nancy Jacques:

    hey zusjz Anja ik wens je een goede reis en zijt voorzichtig en geniet ervan ik want die kans krijg je misschien nooit meer dikke knuffels xxxxxx

  • 08 April 2014 - 08:23

    Luc Van Gorp:

    beste Heidi, Jos en alle studenten op inleefreis,

    We gaan al zovele jaren met studenten van de hogeschool richting Tanzania. Het lijkt wel de gewoontste zaak van de wereld te zijn. Maar dat is het niet. Het is altijd weer opnieuw een fundamentele ervaring met onszelf, met de mensen die daar wonen, werken en verzorgd worden. Ze houden ons als het ware een spiegel voor van onze eigen manier van zijn, van wonen, leven en werken.

    Ik hoop alsvast dat jullie een prachtige inleefreis beleven. Alvast een veilige aankomst in Kigoma - eerste halte!

    Luc

  • 08 April 2014 - 21:49

    Jos Coenen:

    Heidi en Jos ik wens jullie samen met de studenten een fijne beleving zowel van de bevolking als van het landschap. Mij heeft heeft het in elk geval getekend en je leert met zoveel minder toch meer te doen. Twee voeten die terug op de grond komen en beseffen dat niet alles vanzelf sprekend is. Maar ook dat de samenhang van de groep zo een intense beleving kan gegeven en op moeilijke momenten men samen mekaar kan steunen en oppeppen.( uit ervaring) Ik kan zeggen er zijn twee fantastische begeleiders om dit te begeleiden, Heidi met de ervaring en de rust en Jos de realist en de natuurmens maar beiden met een luisterend oor voor de studenten. het ga je goed en ik zal een volger zijn.

  • 09 April 2014 - 22:05

    Kristel:

    Beste Heidi en iedereen,
    Ik wens jullie een superfijne Tanzania-reis, waar jullie veel dankbaarheid van de plaatselijke bevolking zullen ervaren, en waar jullie als groep dag na dag meer aan elkaar zullen hebben.
    Ik volg hier de blog, 'k ga blij zijn als ik weet dat jullie goed aangekomen zijn, en ik kijk ernaar uit om achteraf de foto's te zien!
    Kristel

  • 09 April 2014 - 23:47

    Lut:

    Vanavond rond half 10 een eerste sms-je gekregen van het Tanzania team (van Jos): ze zijn goed aangekomen in Bujumbura. Ze hadden er vanavond al een stevige bui te verwerken gekregen! Ze logeren in een mooi hotel: Mont Sion. Morgenvroeg vertrekken ze met het busje naar Kigoma! Lut, vanuit het thuisfront!

  • 10 April 2014 - 21:16

    Lut Brouwers:

    Vanavond, 20 u onze tijd, een sms gekregen dat ze, na een hobbelige reis, goed zijn aangekomen in Kigoma! Lut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Zutendaal

Inleefreis Tanzania

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 7572

Voorgaande reizen:

08 April 2013 - 26 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: